This Page

has been moved to new address

Dan Hadiahnya Adalah.......

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
ShaKiddo: Dan Hadiahnya Adalah.......

ShaKiddo

WORK - HOME SWEET HOME - TRAVEL - FOODS - MOVIE - MAFIA WARS - HOBBIES -COLLECTIONS - FAMILY - BUDDIES - SUNGAI BESAR - KAJANG - PUTRAJAYA - K.L

13 December, 2010

Dan Hadiahnya Adalah.......

halo halo halo kopi ke milo
jom follow follow...


Baru nak update entry nih lak..
Pasal majlis kenduri Pertunangan sedara sebelah wife kat Sg Besar. Umah Mak Ulong Kuntom..
Tunangnya orang Sabak Bernam. Dekat je laaa..
Kebetulan mak, ayah dan adik aku ikut skali.. alang2 sebab datang jenguk cucunya.. dari Kajang nun.. sanggup! hehehee


Makan-makan lauk kenduri kampung ni memang marvellous.. Macam2 jenis laa.. Lagi2 kalau masak sendiri.
Aku tak sempat nak ambik jenis2 lauk sebab terexcited sangat nak makan kot.. hahahahaa.. lagipun nak cepat sebab my Sha dan my ilham ada kat rumah.. cian diorang tertunggu nanti.. :)

Antara lauknya, siput sedut masak sos tiram, pajeri, sotong masak lemak, ayam goreng rempah, kerabu mangga, ikan masin berlada, bubur kacang, tembikai dan ayor sirap. Perrrggghhh... banyaknyaaa..!!!


Dan goodiesnya adalah....



Gula...!!! yea.. Gula a.k.a sugar!!!
Seorang dapat sekilo untuk yang datang. Humang aihh.. macam mana mak ulong kuntom ni dapat banyak gula nih..?? hahaaaaaa.... Aku, mak, ayah dan adik.. tak 4 kilo gula dapatnya??

Alhamdulillah.. di kala gula naik, ada jugak orang sedekahkan gula.. Memang nampak remeh dan agak lawak bagi sesetengah orang, tapi ironinya...? ewaaaahhhh.. Bagi aku, normal je.
Syukur je laaa yea ape orang bagi.. :)


Dan kepada pasangan.. selamat menjalani "darah manis".. tempuhilah sama-sama hingga ke jinjang pelamin..

Labels: , , ,

8 Comments:

Blogger tukang merepek said...

1st time tgk org bg gula sbg goodies pd pengunjung y dtg...
huhuhu

Monday, December 13, 2010 8:28:00 AM  
Anonymous mixul tsunamizul said...

menarik tu

Monday, December 13, 2010 8:56:00 AM  
Blogger Lazyf said...

bestnyerrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
gula da mahal skang nih wei....

Monday, December 13, 2010 9:36:00 AM  
Blogger KiD said...

tukang merepek: kau nak gula tak? ke gula2 jer? hehe

Monday, December 13, 2010 1:14:00 PM  
Blogger KiD said...

mixul : kat perlis tu lagi menarik kan?

Monday, December 13, 2010 1:15:00 PM  
Blogger KiD said...

lazyf: yang mahal2, tapi orang kasi gak.. :)

Monday, December 13, 2010 1:16:00 PM  
Anonymous hazman aka species1980 said...

yeah.... memang relevan gak.... teringat citer AHMAD ALBAB.....kasi present kat bapak mentua dia GULA n GARAM....

Monday, December 13, 2010 5:02:00 PM  
Blogger KiD said...

abg man: yea laaa kan.. asyik orang bagi gula2 je.. :)

Monday, December 13, 2010 5:24:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home