This Page

has been moved to new address

Mesin Bank Telan Duit..!!!!

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
ShaKiddo: Mesin Bank Telan Duit..!!!!

ShaKiddo

WORK - HOME SWEET HOME - TRAVEL - FOODS - MOVIE - MAFIA WARS - HOBBIES -COLLECTIONS - FAMILY - BUDDIES - SUNGAI BESAR - KAJANG - PUTRAJAYA - K.L

15 November, 2010

Mesin Bank Telan Duit..!!!!

Korang pernah pegi bank?
Pernah..
Korang pernah masukkan duit kat mesin ATM?
Pernah..
Korang pernah tersangkut duit dalam mesin ATM?
Errmmmm.....


Benda ni dah lama tak lama gak laa. Sajer aku nak share dengan korang. Maklumlah, kes ni jarang didengar. Hatta ramai member-member aku yang koje bank pun tak pernah hadapi situasi nih.


Ceritanyer macam nih.. Korang amik situasi aku laaa..
Ada laa satu bulan tu, korang ada laaa sikit duit lebih. Cash, nak simpan kat bank lain. Then pegi kat Cash Deposit Machine (CDM) untuk bank in pada siang hari. Pastu dalam masa duit yang kita masuk dalam CDM tu, satu bangunan bank tiba-tiba blackout!!! Kejap je, dalam 2,3 saat pastu recover balik.


Apa jadi kat duit dalam CDM tu tadi???


RM600 aku punya dalam CDM. Then, CDM tu recover balik. Restarting.. then, function macam biasa. Duit?? mana duit???


Aku tanya staff kat situ. Blurr.. "sabar bang, nanti saya check tengok. tunggu yea.."
"tunggu yea.." dan "tunggu yea encik.."


Aaahh..!! aku dah mula rasa lain macam. Pastu kena buat report. Nak tau ape dia cakap..
"Duit dalam CDM tu dapat balik dalam 5-7 hari bekerja..."


Mak aihhhh... nape lama sangat??
"Kena tunggu technician ATM datang, lepas tu kena check dengan officer, lepas tu baru boleh release kat encik.."


Aiihhh.. kalo duit tu urgent nak pakai, kena tunggu 5-7 hari jugak laaa??
"yea encik, kami tak boleh buat apa-apa.."


Hampeh!!! lepas aku buat report dan cakap dengan officer, aku cakap nak secepat mungkin. (korang zoom laaa kalo nak tengok besor sket)



Hari-hari aku call.. follow up. Seb baik, ada yang jawab tengah proses. Tarikh aku report tu 20/3/2009.. Korang rasa bila benda tu setel??


Pada 2/4/2009, aku call balik sampai high temper aku datang. Semua kena sembur!!! Sorry la beb time tu. Aku malas je nak menapak gi bank masa tu walaupun dekat je. Takut laaa jugak out of control. hahahahaa..
15 minit lepas aku cakap dengan officer, terus masuk balik RM600 tu kat akaun aku.
Huh!!! boleh pun....


Banyak sangat procedure, protocol dan ntah ape bala lagi ke???
So, aku dengan ringan tangan, gi scan report tu, dan emel ke customer service bank. Haaaaa... punya panjang lebar aku tulis A-Z.... Mintak maap laaa yea.. aku nasihatkan skali untuk upgradekan sistem untuk kesenangan pengguna kat diorang. Aku letak number phone aku..


Beberapa hari lepas tu, diorang call... Mintak maap..


Hmmmmm.. macam mana?
kalo terjadi kat korang... keh keh keh...
nanti aku citer satu lagi kes.. Maklumlah, aku ni kan slalu orang lain takde.. hahahaha

Labels:

5 Comments:

Anonymous Kancilbiru said...

kalau 6 hinggit jer boleh consider lagi, ni 600 beb sapa tak bengang....huhuhuh

Monday, November 15, 2010 12:04:00 PM  
Anonymous hazman aka species1980 said...

Hmmm...skali NAMA BANK tue dah terpapar daaa.... Nampaknya banyak kes2 lama akan terbongkar nie.... ;-p

Monday, November 15, 2010 12:18:00 PM  
Blogger Geng Borak said...

Kancilbiru.. kalo 6 ribu, kite hempuk mesin tu yea.. wahahaha

Abg man: CIMB Jln Masjid India.. memang bengang wooo bila 9 hari bekerja baru setel.. dulu ada gak, RHB bank.. tapi kejap je.. tak sampai seminggu.. yang penting.. Hak kita dan apa yang perlu kita buat.. :)

Monday, November 15, 2010 12:28:00 PM  
Anonymous mamat said...

kalau 6 ribu...bakar je jgn hempuk..

Tuesday, November 30, 2010 1:46:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

mamat : bakar!! lariiikkk...

Friday, December 10, 2010 10:18:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home