This Page

has been moved to new address

Koleksi Tips Earning ChurpChurp

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
ShaKiddo: Koleksi Tips Earning ChurpChurp

ShaKiddo

WORK - HOME SWEET HOME - TRAVEL - FOODS - MOVIE - MAFIA WARS - HOBBIES -COLLECTIONS - FAMILY - BUDDIES - SUNGAI BESAR - KAJANG - PUTRAJAYA - K.L

14 July, 2011

Koleksi Tips Earning ChurpChurp

Okay, akhirnya bertemu kita kembali di ruangan tips untuk para blogger. Dan kali ini adalah summary kepada tips-tips yang telah aku berikan sebelum ini. Jika sebelum ini pasal TIPS TRAFIK BLOG NAIK, pasal KOLEKSI TIPS EARNING NUFFNANG, kali ini adalah pasal KOLEKSI TIPS EARNING CHURPCHURP.  Buat yang baru nak join CHURPCHURP, boleh daftar PERCUMA DISINI!
Okay.. macam biasa.. Cer tengok.. Cer tengok korang punya Latest Earning Churpchurp..
Untuk churpchurp punya earning ni, aku tak laaa hebat sangat macam REDMUMMY atau MAT TIGER. Cuma, aku dah dapat merasa semua earning dari churpchurp. Churpchurp ni adalah adik beradik nuffnang yang telah melebarkan rangkaiannya di Singapura. Di churpchurp ni, banyak menggunakan aplikasi twitter. Jika korang takde twitter, maka kena daftar dulu lah yea.

Kebiasaannya, kempen adalah di Social Sharing di mana blogger perlu menghebahkan secara maksimum kepada umum. Melalui FB, Twitter, Mesej FB, YM, Google Talk, myspace, friendster, buat blog dan emel mengenainya adalah cara kempen yang dibenarkan. Dan blogger mesti tahu apa yang boleh dan apa yang tidak boleh dalam Earning ChurpChurp ni.


Dan kebiasaannya, para blogger menggunakan "hyperlink" untuk memudahkan atau menyingkatkan 'title' kempen tersebut. Bermaksud singkatan kepada link kempen tersebut. Contohnya (sila klik kanan dan Open Link in New Tab) :

Hyperlink 1 yang menawarkan hadiah

Hyperlink 2 yang melibatkan pengalaman atau review blogger

Okay, yang kedua adalah Social Seeding. Ramai yang bertanya macam mana kid dapat Earning dari Social Seeding nih. Jawapannya adalah dari Nuffnang juga. Ia sebenarnya bergantung kepada advertorial yang dapat dari Nuffnang. Jika ia memerlukan hebahan yang lebih, maka Social Seeding diperlukan. Contohnya, kid diperlukan untuk log in ke dalam satu laman web forum  dan berinteraksi dengan forumers lain mengenai tajuk yang diberikan.

Segala input akan diberikan, cuma olahan dari kita yang memerlukan daya kreativiti. Dan untuk social seeding yang kid dapat ini melibatkan kempen yang panjang. Kadang-kala kita akan berkejar dengan due date assignment tersebut. Tapi, bila dah jalan.. senang aje.. tak gitu Sumijelly?

Schedule Tweets dan Grapevine, rasanya kid dah buat entry pasal tu. Korang boleh refer kat (sila klik kanan dan Open Link in New Tab) :

http://shakiddo.blogspot.com/2011/06/tips-earning-churpchurp-yang-mudah.html
dan
http://shakiddo.blogspot.com/2011/07/cara-dapat-9-iklan-grapevine.html

Orait, untuk kedua-dua earning diatas, banyak menggunakan aplikasi Twitter. Maka, cuba maksimumkan follower anda dan selamat bertweets! Yang penting sekali, jangan lupa untuk add Twitter aku di @shakiddo . Korang kena tambahkan follower twitter korang. Jangan lupa, sebab ini adalah tweets. Yea.. ape dia...?? @shakiddo

Orait guys.. hope korang semua dapat tips-tips dari Kid ini seadanya. Sharing is Caring right? Seperti biasa jangan lupa drop komen di blog ini walaupun bukan entry pasal tips dan yang hot.. kerana backlink untuk pengkomen tetap ada untuk anda. Letakkan juga link di Comment Luv di bawah. Dan ingat, Usaha memang tangga kejayaan. Jika anda kata malas.. maka tak dapek laa den nak nolong.

Jumpa di blog korang! Bye bye..!!!

Labels: , ,