This Page

has been moved to new address

Tengok Wayang FREE tapi kena BAYAR jugak! | Cerita PEKIDA

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
ShaKiddo: Tengok Wayang FREE tapi kena BAYAR jugak! | Cerita PEKIDA

ShaKiddo

WORK - HOME SWEET HOME - TRAVEL - FOODS - MOVIE - MAFIA WARS - HOBBIES -COLLECTIONS - FAMILY - BUDDIES - SUNGAI BESAR - KAJANG - PUTRAJAYA - K.L

21 June, 2011

Tengok Wayang FREE tapi kena BAYAR jugak! | Cerita PEKIDA

Hari ni hari OFF day lagi. Jadi, memang aku dah cakap dengan wife nak spend masa untuk tengok wayang. My ilham, dihantar ke Kajang, opah dan tokwannya jaga. My wife, adik2 ipar dan mak mertua yang baru sampai ahad lepas nak shopping di Klang. So, aku rileks sikit laa.. hehehe


Aku ada 4 vaucher tiket wayang, dua tiker dah give away untuk contest. Satu caucher kasi my Sha pakai masa dia nak tengok KL gangster minggu lepas. So, tinggal laa satu untuk aku. Walaupun dulu Pirate Carribean aku beli tiket sendiri.. hehehee


Cadang nak tengok Green Lantern, Super 8, X-Men dan semua laaah.. eewaaahhh.. macam sempat aje lak? hahaha.. so, aku pilih KL Gangster yang dikatakan meletup tayangannya dan aku nak tengok pembabitan isu "saman pekida" untuk filem ini. Nak tengok Transformers, 29hb ni pulak.. hmmmmm..


So, aku pun bergambor dulu laa sebab tak ramai orang kat Alamanda, Putrajaya ni. Banyak lagi citer-citer best. hmmm.. tapi kerja aku membataskan segalanya. huhuhuu...


Aku tengok Wayang FREE tapi kena BAYAR jugak... Tapi bayar untuk makan aje laaa. Kalau makan pun nak free, kena keja kat situ laa.. (macam aku keje GSC8 tahun yang lepas). Ni laa makanan aku untuk sorang. hehehehe. mesti nak ada 1901..


Orait, Dah aku tengok citer ni, maka aku kasi 4.5 dari 5 bintang kerana jalan ceritanya yang mantap, kemas dan penuh aksi. Pandai bermain dengan emosi walaupun cerita P13 ini penuh 80% pergaduhan, kongsi gelap, kesetiaan, keegoaan, khianat, kekuasaan dan pelbagai lagi titik hitam dalam kehidupan. Dari garapan jalan ceritanya, aku yakin ada berlaku dalam realiti kongsi gelap yang sebenar.

Dan PEKIDA tak perlu laa saman untuk hal ini kepada pihak produksi filem. Ia cuma akan memalitkan semula ke batang hidung sendiri. Setakat abang long, ayahanda, langgar dan beberapa lagi.. bukannya menunjukkan PEKIDA yang sebenar. Bukanlah kerja sapu dan kutip PEKIDA ni, tul tak SUTERABLOGGER? PEKIDA bukan kongsi gelap kan? Jadi fikir dulu, kalau nak saman takut adik-beradik ranting lain marah lak. :)

Apa-apa pun, tahniah buat Yusuf Haslam dan anaknya Syamsul kerana bakal meraih kutipan tertinggi dalam Malaysia bagi filem di panggung wayang. Tahniah!!

Labels: , ,

18 Comments:

Blogger mushroom said...

wah.. lyn wayang sorang2 jeke.. macam orang bujang pulokk :P

Tuesday, June 21, 2011 4:01:00 PM  
Blogger honey amour said...

popcorn yang wajib ada kalau tgk muvie kan...hehehe:))

btw..jom join contest kat my blog

Contest---> : 'AKU SAYANG DIA'

jgn lupa join ye :))

Tuesday, June 21, 2011 4:05:00 PM  
Blogger Unknown said...

klganngster memang antara filem msia trbaik setakat ni... ;)

Tuesday, June 21, 2011 4:08:00 PM  
Blogger Miss b said...

ceh baya makan rupanya.

mak tertipu!

Tuesday, June 21, 2011 5:21:00 PM  
Anonymous JMR said...

saman tak saman..citer cantik, wa layan...amacam bro? bestkan KLG tu..

Tuesday, June 21, 2011 10:53:00 PM  
Anonymous akubiomed said...

Jangan anak kecil terpengaruh gejala gangsterism sudahlah

Tuesday, June 21, 2011 11:07:00 PM  
Blogger Unknown said...

makan sorang banyak tuh.pergh.kuatnya nafsu makan.hehe

Wednesday, June 22, 2011 12:00:00 AM  
Blogger Matjoe said...

mana boleh nak semua free. kene la spend sikit

Wednesday, June 22, 2011 9:20:00 AM  
Blogger Unknown said...

beshnye tgok wyang free..
cam bujang lak layan sorang2 ek..

Wednesday, June 22, 2011 9:44:00 AM  
Anonymous hazman aka species1980 said...

Baru cadang nak buat MOVIE DAY OUT citer KL GANGSTER malam isnin nanti...time TRANSFORMERS kuar abg ada family day kat MELAKA WONDERLAND.... 1-2 JUN nanti...

Wednesday, June 22, 2011 11:04:00 AM  
Blogger Sumijelly said...

ala...nak tgk gak wayang citer KL Gangster........waaa

Sumijelly.com

Wednesday, June 22, 2011 4:48:00 PM  
Blogger Geng Borak said...

mushroom: tu laaa nasib keje shift macam aku nih.. jadual tak sama..

honey amour: hehhe.. mesti nak kena ada pop corn.. baru best!!!

Thursday, June 23, 2011 1:53:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

saiazuan: anda pun memang terbaekkk!!!

miss B: makan kena bayar daaaa... heheh

Thursday, June 23, 2011 1:54:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

JMR: layan... memang mantop.. penuh aksi.. hehhee

akubiomed: yuppp. tu salah satu kesan buruk kalau tak pantau.. moralnya ada..

Thursday, June 23, 2011 1:55:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

wan: lapar dowh.. tak makan time pagi tu.. hehhee

Thursday, June 23, 2011 1:56:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

matjoe: kekadang ada benda boleh dapat free semua.. :)

Thursday, June 23, 2011 1:56:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

Noriz: bini dah kasi green lite.. jalan jer.. hehhehhe

Thursday, June 23, 2011 1:57:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

abg man: kita tgk citer lain laaah.. hehehehe

sumijelly: tunggi DVD aje laaa yea. hehhehe

Thursday, June 23, 2011 1:57:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home