This Page

has been moved to new address

Lawak Call Customer dari Shanghai

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
ShaKiddo: Lawak Call Customer dari Shanghai

ShaKiddo

WORK - HOME SWEET HOME - TRAVEL - FOODS - MOVIE - MAFIA WARS - HOBBIES -COLLECTIONS - FAMILY - BUDDIES - SUNGAI BESAR - KAJANG - PUTRAJAYA - K.L

29 March, 2011

Lawak Call Customer dari Shanghai

Minggu ni aku kerja shif pagi. Walaupun call takde HIGH sangat, namun ada sesuatu yang aku nak share dengan korang.. Cerita customer "Shanghai"


Kid: Terima kasih kerana menghubungi TM, kid bercakap.. boleh saya bantu?
Miss Loo: Saya ada masalah talifon yaa.. takdak bunyik.
Kid: Okay, boleh bagi nombor telefon yang bermasalah tu?

Miss Loo: 0447%$&*#..
Kid: Miss Loo, cable semua sudah check kan? takda putus kan?
Miss Loo: takdak.. semua OK..
Kid: Kalau technician nak call, number berapa yea untuk update report?
Miss Loo: Hangpa boleh call saya dekat sini.. saya dekat Shanghai.
Kid: Miss Loo, kalau dekat shanghai, macam mana mau call??
Miss Loo: Ini number laaa 0447&*%$#..
Kid: Aik?? Miss Loo kata kat Shanghai.. ini number mana??
Miss Loo: Haiyaaa.. ini number kedai sebelah.. Shanghai Tukang Jahit.. awak boleh call kalau ada apa2 yaa...

Kid: errrkkk... (terkena lak aku...) hahahahahaa
========================================================

Lepas drop call, aku punya laa bantai gelak dengan yang lain2 skali member aku gelak.. kah kah kah..


Pastu, member aku syidi, terkena.. "Encik, ada customer nak jawab call.. dalam bahasa cina.." hehehee.. mampuih laaa.. seb baik boleh cakap Bahasa Melayu sikit2.. Assist jugak customer untuk buat report.

Haaaa... tu laah antara cabaran yang perlu CSR TMnet harungi. Hari ni aku ada jugak dapat "angry" customer. ffuuuhhh.. siap tengking-tengking lagi.. sabor aje laahh..

Labels: , ,

10 Comments:

Anonymous Kancilbiru said...

jangan kata kat tempat korang, tempat den yang orang bijak pandai ni pun suka dok maki orang...mencik betul..

Tuesday, March 29, 2011 6:40:00 PM  
Blogger mamawana said...

Itu namanya pengalaman yg best...

Tuesday, March 29, 2011 9:44:00 PM  
Blogger fadhdeela said...

hahahahahaah xpasal2 kena ngan customer..mcm tu jer :P

Meh sini: Wake up Deela..Forget about Him!!

sini jugak: Bakal Isteriku sudah tiada Dara!!

Wednesday, March 30, 2011 12:42:00 AM  
Anonymous hazman aka species1980 said...

hahahhaa.... boleh lak terkena ngan customer... btw kena MARAH ngan caller adalah lumrah ....huhuhu

Wednesday, March 30, 2011 7:58:00 AM  
Blogger Sharinginfoz said...

memang seronok juga dengan citer2 macam ni

Wednesday, March 30, 2011 8:16:00 AM  
Blogger leyzajamil said...

mencabar jugak ye keje CSR ni..kene mental yang kuat & telinga besi..hihi

Wednesday, March 30, 2011 10:09:00 AM  
Blogger KiD said...

KB: orang yang amrah tu memang ikut perasaan je.. huhuhu

mamawana: yup.. pengalaman tak dapat dicuri.. tapi dapat dikongsi...

fadhdeela: haaahahaa.. memang hari wakenabeb!1 kakakaka

Wednesday, March 30, 2011 5:07:00 PM  
Blogger KiD said...

abg man: makin lama makin best lak keje CSR nih..

sharinginfoz: haaa.. kan? hari2 ada jer citer dari seluruh Malaysia..

leyzajamil: yupp.. memang kena kuat mental dan fizikal... hehehee

Wednesday, March 30, 2011 5:09:00 PM  
Blogger Nur Hanani said...

mencabar betul keje kid ni.. :) tahan telinga je la ari-ari..

Jom baca ni: EBOOK Kuasai Industri 2015..

Wednesday, March 30, 2011 10:54:00 PM  
Blogger KiD said...

hanani: memang mencabar.. kekadang naik hangin jugak! ekekeke

Thursday, March 31, 2011 8:18:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home