This Page

has been moved to new address

Lawak kena Prank Call dari Customer

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
ShaKiddo: Lawak kena Prank Call dari Customer

ShaKiddo

WORK - HOME SWEET HOME - TRAVEL - FOODS - MOVIE - MAFIA WARS - HOBBIES -COLLECTIONS - FAMILY - BUDDIES - SUNGAI BESAR - KAJANG - PUTRAJAYA - K.L

11 March, 2011

Lawak kena Prank Call dari Customer

Korang pernah kena prank call?? Apa tu prank call?? Prank call ni macam panggilan palsu atau main-main atau panggilan yang tiada kena mengena dengan urusan kita. Talian percuma 100 memang selalu orang call.

 
Keje Kid dan member-member yang hari-hari menjawab call dari customer, memang ada laaa kena prank call. Jom dengar sikit, Kid nak share..
=================================
Syidi: terima kasih kerana menghubungi TM, syidi bercakap, boleh saya bantu?
Mat klate: abe.. abe tengok bola dok?
Syidi: (terkejut) Tak tengok laa encik..
Mat Klate: abe.. maley ni sapo meney? (malam ni siapa menang?) arsenal ko, barcelona?
Syidi: hah?? (lagi terkejut) kat sini saya takde tv laa encik
Mat klate: alaaa abe.. nok tanyo nih, agok2 arsenal dengan barcelona sapo meney?
Syidi: encik, ada apa2 yang boleh saya bantu mengenai streamyx atau phone?

tuuppppp.... terus letak phone... kah kah kah

=================================
azizi: terima kasih kerana menghubungi TM, azizi bercakap, boleh saya bantu?
makcik: nak, boleh tolong makcik tak?
azizi: yea makcik.. mengenai ape yea..?
makcik: ni haaa.. makcik nak transfer kredit makcik ke nombor anak makcik, tapi tak tau nak buat macam mana..
azizi: oooohh (sambil tergelak dalam hati).. makcik pakai celcom ke, maxis ke atau digi
makcik: makcik pakai celcom ni haaa..
azizi: oo yeaa.. makcik kena call 1111 untuk tanya operator celcom .. sebab kat sini untuk streamyx saja.
makcik: oh yea ke? terima kasih yea nak.. 

=================================
fariz: terima kasih kerana menghubungi TM, fariz bercakap, boleh saya bantu?
caller: giler!
fariz: terima kasih kerana menghubungi TM, fariz bercakap, boleh saya bantu?
caller: giler! giler!
fariz: encik, ada apa2 yang boleh saya bantu mengenai streamyx atau phone?
caller: ader! giler giler giler!!! kamu giler!!!

tuupppppp... letak phone.. hahhahaa (macam hampeh)

=================================
kid: terima kasih kerana menghubungi TM, kid bercakap, boleh saya bantu?
budak: haloo encik!! ada slow connection laa internet!!
kid: boleh dapatkan nombor telefon yang sambung dengan internet?
budak: 09987&*^% (entah kid tak ingat).. hik hik hik (gelak2 kecik) 

kid: encik, betul ke nombor ni 09987&*^%? sebab tiada dalam sistem laa encik..
budak: hahahahaaa.. tipu je!

tupppppp... terus letak gagang.. siut je.. terkena aku..

=================================
Haaaaa... macam tu laaa senario Kid dan member-member setiap hari. Prank call ni nak tergelak pun ada.. nak marah pun ada (kalau time call tengah high). Tapi, bila fikir2 balik, tu laaa kehidupan manusia.. mungkin ada yang boring takde tempat nak bercakap.. atau saje nak buat lawak.. mentang2 call free je. yang call dari public phone pun ada..

Haishhh.. hari isnin jangan laa yang ada nak buat prank call.. memang nak kena taji kepala laaa.. hahahaa.. Banyak lagi prank call, nanti Kid share dengan korang eh.. Kita tengok karenah orang Malaysia nih..




**klik LIKE kalau lawak ni best!!!

Labels: , ,

20 Comments:

Blogger Nur Hanani said...

Macam-macam cerita belakang tabir yang saya tak penah tahu. Ada gak orang macam tu. Tak dak keje ke??Hmm..

Entri Terkini: CUN ! Bila hero kampung cuba-try-test Awek glemer..

Friday, March 11, 2011 9:07:00 AM  
Blogger Penghuni Malam said...

hahahahahaha
keja di sebalik tabir macam-macam kan?
hahaha

Friday, March 11, 2011 9:49:00 AM  
Blogger Sharinginfoz said...

thanks for sharing, macam2 jenis orang ada kan, memang cukup mencabar

Friday, March 11, 2011 9:54:00 AM  
Anonymous Kancilbiru said...

tak dak keja betul dorang ni...mungkin bosan kot..hahaha

Friday, March 11, 2011 10:04:00 AM  
Blogger Unknown said...

menguji kesabaran betul keje macam ni..
kalau sy mesti da carik job lain, sy kureng sabar sket. tahniah KiD berjaya menyabarkan diri..

Friday, March 11, 2011 10:19:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

hanani: memang ada.. ramai lak tu.. hahahhaa

Friday, March 11, 2011 10:25:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

penghuni malam: memang macam-macam.. kami dok gelak share karenah customer masing2.. hehehe

Friday, March 11, 2011 10:26:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

sharinginfoz: mencabar laa jugak kan.. sebab prank call ni pun nak kena wat report.. adess..

Friday, March 11, 2011 10:27:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

kancilbiru: memang orang yang bosan dan tak tau nak buat apa laa yang akan prank call macam tu.. hehehee

Friday, March 11, 2011 10:28:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

leyzajamil: memang dari awal dah kena sound, keje ni memang kena tadah telinga jer.. hehehe.. sabar, memang sabar sokmo! :)

Friday, March 11, 2011 10:29:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

hy shakido..
MDT teringat msa zaman anak2 dara dulu, penah bertekak dgn operator TM kat tipon..pasal salah alamat..ekceli salah sendiri..alamat sepatutnya seksen 14, PJ tp tulis SS14..mati2 org TM tu ckp SS14 kat Subang jaya..tp mati2 MDT ckp alamat tu kat PJ..hahaha!

Friday, March 11, 2011 11:38:00 AM  
Blogger Unknown said...

hahaha..lawaknye..mesti douls 2 xde teman nak borak..so col je la mane yg bole layan douls 2..hehe

Friday, March 11, 2011 12:21:00 PM  
Blogger Trx said...

aishh xde kerja la mereka2 tu..kalo suka sgt call2 orang keje je gnti orang yg angkt tpon tu.

Friday, March 11, 2011 12:45:00 PM  
Blogger Unknown said...

mcm2 kereneh.. besa la 2 bila kta kerja berhadapan dgn org.. tp best kan?! :)


http://networkedblogs.com/fhpsA

Friday, March 11, 2011 1:08:00 PM  
Blogger caliph shuriken said...

antara keje yg plg x suka apply sbb keje cmni kna byk sabar layan kerenah org, hukk...

Friday, March 11, 2011 4:51:00 PM  
Anonymous hazman aka species1980 said...

Hahahaha.....setakat nie blum penah kena lagi la dari customer.... cume kengkawan tu penah gak laaa time masa mula2 keje....menyamar jadi customer yang kononnya nak antar anak babi ( khinzir ) yg sesungguhnya embargo -dilarang oleh MASkargo

Friday, March 11, 2011 10:26:00 PM  
Blogger Geng Borak said...

MDT: hahaaaa.. call nak menang je kan? hehehe, tapi bila kita sedar tersalah... ape leh buat? ekekeke

niza: memang sah diorang takde saper2 teman nak layan.. heheh

Saturday, March 12, 2011 8:32:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

syukri: kalo diorang ganti.. abish laa dgn customer pun dia prank kan... ekekeke

wan_z: best.. keje ni kena tahan sabar.. tapi berbaloi.. :)

Saturday, March 12, 2011 8:34:00 AM  
Blogger Geng Borak said...

caliph: yupss... keje yang perlukan kesabaran kerana layan karenah manusia

abg man: hahaaaa.. bagi number, nak prank call MAS cargo lah,, hehehhe

Saturday, March 12, 2011 8:35:00 AM  
Blogger mrs eyza said...

hadehhh kalau saya kena prang call macam tue, marah jugk laa tapi lepas customer letak tipon laa...

Monday, August 22, 2011 9:40:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home