This Page

has been moved to new address

Angkara Berebut Biskut | Cedera Mata Kiri

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
ShaKiddo: Angkara Berebut Biskut | Cedera Mata Kiri

ShaKiddo

WORK - HOME SWEET HOME - TRAVEL - FOODS - MOVIE - MAFIA WARS - HOBBIES -COLLECTIONS - FAMILY - BUDDIES - SUNGAI BESAR - KAJANG - PUTRAJAYA - K.L

18 January, 2011

Angkara Berebut Biskut | Cedera Mata Kiri

SUBANG JAYA: Hanya kerana sekeping biskut, seorang pembantu rumah warga Indonesia berusia awal 20-an cedera pada mata kiri apabila dibelasah dengan penyapu oleh rakan sekerja, seorang warga tempatan di rumah majikan mereka di SS14, di sini, kelmarin.
Difahamkan, ketika kejadian, majikan mereka yang bertugas sebagai doktor tiada di rumah kerana keluar bekerja.


gambar hiasan
Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, kedua-dua pembantu rumah terbabit bertengkar bagi mendapatkan sekeping biskut untuk bersarapan.
Menurut sumber, mereka tidak pernah bergaduh selama bekerja lebih setahun di rumah berkenaan dan sering berkongsi masalah.


“Namun, rakan sekerja mangsa berusia awal 30-an itu mula hilang pertimbangan apabila gagal berebut mendapatkan biskut daripada mangsa.


“Dia (suspek) memaki hamun mangsa menyebabkan mereka berdua bertengkar lebih 10 minit di dapur rumah berkenaan,” katanya.


Sumber berkata, sebaik melihat rakan sekerjanya itu masih tidak berpuas hati, mangsa memohon maaf dan berjanji tidak mengulangi perbuatan sama.


“Namun, permohonan maaf mangsa bagi memenangi semula hati rakan sekerjanya itu sudah terlambat. Ini kerana suspek sebaliknya menjadi lebih agresif apabila memukul mangsa dengan penyapu,” katanya.
Beliau berkata, suspek yang bagaikan dirasuk membelasah mangsa lebih 20 minit dan ketika itu, mangsa hanya menutup muka menggunakan tangan.


“Mangsa juga menangis sambil merayu dikasihani sebelum suspek berhenti memukul seluruh tubuhnya. Ketika itu mangsa menyangka rakannya itu sudah berpuas hati membelasahnya, namun sangkaannya meleset kerana sebaik mendongakkan kepala satu hayunan penyapu mengenai mata kirinya,” katanya.


Sumber berkata, pukulan itu menyebabkan mata mangsa mengalami pendarahan serius.


“Panik dengan keadaan mangsa, suspek berlari masuk ke biliknya sebelum mengurungkan diri,” katanya.


Sumber berkata, mangsa menghubungi majikannya melaporkan kejadian terbabit.


“Majikannya yang bergegas pulang tiba di rumah kira-kira 20 minit kemudian membawa mangsa mendapatkan rawatan di sebuah hospital swasta di kawasan berkenaan,” katanya.


Bimbang keselamatan diri serta keluarga, doktor berkenaan membuat laporan di Balai Polis Subang, di sini, semalam.


Sumber berkata, mangsa dilaporkan menjalani pembedahan bagi memulihkan mata kirinya itu, namun difahamkan kemungkinan penglihatan mangsa pulih sepenuhnya tipis.


Difahamkan, polis sudah merakamkan percakapan kedua-dua pembantu rumah terbabit dan siasatan lanjut dilakukan.


Sementara itu, Ketua Polis Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit.

sumber: harian metro 

Labels: , , ,

14 Comments:

Blogger CahayaCintaIlahi said...

aih macam2 ekh
puncanye hanye sekeping biskut je
aih mnusia skrg ni
maken tak logik mmm..

Tuesday, January 18, 2011 8:54:00 AM  
Anonymous hazman aka species1980 said...

biskut jadi penyebab...tapi rasanya kata-kata masa diorang bertikam lidah tu yang jadi PUNCA UTAMA kejadian....

Tuesday, January 18, 2011 9:00:00 AM  
Blogger r-mean said...

dah lapat sangat lah tuh..adoi~

Tuesday, January 18, 2011 9:43:00 AM  
Blogger cik bahulu oren said...

klakar je sbb biskut nk begadoh..

Tuesday, January 18, 2011 9:44:00 AM  
Blogger KiD said...

cahayacintyailahi: macam macam kan.. seb bek diorang tak lawan baling biskut..

Tuesday, January 18, 2011 9:50:00 AM  
Blogger KiD said...

abg man: rasa nyer laaa kan.. dah bergaduh cakap dulu tu.. mesti maki2 giler nyer

Tuesday, January 18, 2011 9:52:00 AM  
Blogger KiD said...

r-mean: lapar and biskut tu sedap sangat kut.. huhuhu

Tuesday, January 18, 2011 9:53:00 AM  
Blogger KiD said...

cik bahulu oren: seb baik diorang tak bergaduh sebab berebut bahulu.. hehehe

Tuesday, January 18, 2011 9:54:00 AM  
Blogger Fit said...

hahaha kelaka nye laa..mcm2 hal kat dunia ni..

Tuesday, January 18, 2011 10:30:00 AM  
Blogger KiD said...

fit: jangan kita bergaduh kerana makan sudah.. huhu

Tuesday, January 18, 2011 10:47:00 AM  
Blogger Suara Kalbu said...

Chaitttttttttttt..apa daaaaa.. pasal biskut pun nak bergaduh ke

Tuesday, January 18, 2011 12:25:00 PM  
Blogger Laman Teman said...

aiyaaa....cuma sebab biskut mata hilang...adesss

Tuesday, January 18, 2011 10:39:00 PM  
Blogger KiD said...

SK: tu laaa pasal... biskut punya hal..

Laman teman: biskut sedap tu kot.. hehehee

Wednesday, January 19, 2011 1:19:00 AM  
Blogger sarah abadan said...

mcm tak logik je sbb sekeping biskot, gaduh bagai nak rak...saye rasa ade sebab lain la...wallahu'alam

Wednesday, January 19, 2011 3:27:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home