This Page

has been moved to new address

Hadiah RM1500 untuk Anak

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
ShaKiddo: Hadiah RM1500 untuk Anak

ShaKiddo

WORK - HOME SWEET HOME - TRAVEL - FOODS - MOVIE - MAFIA WARS - HOBBIES -COLLECTIONS - FAMILY - BUDDIES - SUNGAI BESAR - KAJANG - PUTRAJAYA - K.L

09 August, 2011

Hadiah RM1500 untuk Anak

Perkara ni baru aku dapat tahu minggu lepas. Dari adik ipar aku. Permohonannya direject katanya,. So, ada borang lebih, suruh kami cuba apply. Korang tau tak apa itu TAWAS? Tabung Warisan Anak Selangor adalah maksudnya.


Kerajaan Negeri Selangor akan menghadiahkan tabung simpanan sebanyak RM 100.00 bagi setiap pendaftaran TAWAS yang berjaya. Pada usia 18 tahun, anak-anak ini berpeluang menerima 
RM 1,500.00 seorang hasil daripada pelaburan dalam TAWAS. Jom tngok syarat-syaratnya.


Warganegara Malaysia - OK
Lahir di negeri Selangor - OK (ilham lahir kat shah alam)
Ibu atau Bapa lahir di Selangor - OK (wife aku orang Selangor, aku orang Perak)



Jadi laaaa.. suatu projek penting dalam agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES). Hope, bila ilham berumur 18 tahun, dapat laa 'sumthing'. Ada laa jugak suatu simpanan untuk beliau. Akaun ini tak boleh ditambah atau dikeluarkan. Cuma ia akan dapat dikeluarkan bila anak berumur 18 tahun.


Alhamdulillah, untuk seorang anak Selangor iaitu rakyat DYMM Sultan Selangor, semoga permohonan ini diluluskan.. Ameen. Ramai yang terlepas pandang dengan  TAWAS ni, tarikh tutup adalah ketika ulangtahun pertama anak itu.

Labels: ,